Na televizích a TV boxech s operačním systémem Android (AndroidTV) dojde v průběhu týdne od 8. dubna 2024 ke změnám ve fungování zákazu přetáčení reklam na stanicích FTV Prima při zpětném přehrávání z archivu nebo z uložených nahrávek.
Nově nebude uživateli přehráván běžný reklamní blok, který šlo po určité době přeskočit, ale bude nahrazen personalizovanou reklamou, obdobně jako na Youtube. Nejdůležitější změnou je tzv. pre-roll reklama (jedná se o reklamy, které se začnou přehrávat před pořadem, jsou zkrácené na 15 nebo 30 vteřin a lze je po určité době přeskočit). Tento reklamní blok se začne přehrávat automaticky po skončení 60sekundové sekvence, ve které může uživatel volně přetáčet.
Reklamní blok bude také obsahovat méně reklam ve srovnání s předchozím omezením přetáčení. Stejně jako dnes, bude při sledování pořadů ze záznamu na počátku 60sekundová sekvence, kde je možné se přesunout kdekoliv v rámci sledovaného pořadu, a až následně se přehraje nový typ reklamního bloku, tzv. „pre-roll“, jehož část bude nepřeskočitelná a část přeskočitelná. Nastat může také situace, kdy v reklamním bloku nebudou žádné reklamy. V takovém případě se blok automaticky přeskočí.
Tato změna vychází z požadavku FTV Prima a týká se pouze platformy Android TV, netýká se STB Arris, Smart TV Samsung a LG a dalších.